Riešenie
Vyhľadávanie
Vizualizácie trojrozmerných modelov
Digitálny 3D model terénu, ktorý reprezentuje určitý trojrozmerný povrch matematickým spôsobom, je možné zobraziť graficky prostredníctvom tzv vizualizácie. Výstupom z tohto procesu je rastrový obrázok (prípadne animácie), ktorý názorne zobrazuje vytvorený digitálny (počítačový) 3D model.
Čo ponúkame:
- vytvoriť vizualizáciu 3D modelu z ľubovoľného uhla pohľadu, čiže z ľubovoľného miesta pozorovania, a to ako z povrchu súčasného terénu (napr. z bodu v obci), tak odkiaľkoľvek zo vzduchu (letecký pohľad, zo stanovišťa na výškovej stavbe a pod)
- meniť uhol a intenzitu osvetlenia 3D modelu tak, aby výsledný obrázok pôsobil naozaj plasticky a boli zachované všetky potrebné detaily členitého povrchu
- zobraziť 3D model v podobe trojuholníkové siete zriadenej triangulácie vstupných dát, alebo názornejšie v odtieňoch jednej farby, ktoré vznikajú príslušným nasvietením jednotlivých elementov trojuholníkové siete tak, aby boli zreteľne viditeľné aj detaily 3D povrchu, napr projektovanej ťažobný etáže
- pokryť trojuholníkovú sieť 3D modelu niekoľkých rastre (čiže textúrami) pre názornejšie odlíšenie rôznych vegetačných typov alebo odlišných antropogénnych vplyvov
- potiahnuť trojuholníkovú sieť leteckým alebo satelitným snímkom záujmového územia za účelom získania najkvalitnejších výstupov z renderingu, teda z procesu tvorby rastrového obrázka z 3D modelu, veľmi verne sa blížiacich fotografiám skutočného zemského povrchu
- umiestniť ďalšie 3D objekty, ako napr stromy, budovy a dopravné prostriedky s cieľom vytvoriť ešte realistickejších vizualizáciou krajiny
- možnosť kombinovať vizualizácie digitálnych 3D modelov s fotografiami súčasného stavu terénu a tým názorne dokumentovať jeho projektovanej zmeny
Vizualizácie, teda grafická stvárnenie vytvorených 3D modelov, sú výborným nástrojom pre názornú prezentáciu celkového rozsahu projektovaných zmien teréne aj ovplyvnenie vzhľadu okolitej krajiny. Vizualizácie sú vhodným doplnkom máp a vertikálnych rezov ako pri posúdení napr navrhovaných variantov ťažby ložiska zo strany ťažobné spoločnosti, tak i pri prerokúvaní žiadostí o ťažbu s príslušnými ministerstvami alebo s orgánmi štátnej správy, prípadne pri verejných prezentáciách pripravovaných projektov pred občanmi.
V procese renderingu (čiže renderovanie) je pre dosiahnutie realistického vzhľadu zobrazovaného 3D modelu možné generovať aj vrhnutý tiene, simulovať tlmenie svetla pri prechode atmosférou (napr. hmlu), zrkadliť obraz na lesklých plochách, nastaviť priesvitnosť alebo priehľadnosť 3D atď Dosiahnutie väčšej realistickosti výsledných vizualizácií však kladie vyššie nároky aj na celkový čas ich spracovania a na počítačovú techniku.